מוצר נוסף בהצלחה
2022-02-26T17:37:58+02:00

העיתון הרפואי היוקרתי של איגוד הלב האמריקאי JAHA פרסם תוצאות מחקר שנערך באוניברסיטת קולורדו: המחקר בחן את השפעת אימון כוח של שרירי הנשימה (IMST - Inspiratory Muscle Strength Training) על לחץ הדם ופרמטרים פיזיולוגיים נלווים. המחקר בוצע עם POWERbreathe K3.
לרכישה
שיטת המחקר: מחקר אקראי וכפול סמיות שחקר האם 6 שבועות של אימון שרירי נשימה (30 נשימות ליום, 6 ימים בשבוע) משפרים את לחץ הדם, פרמטרים פיזיולוגיים נוספים של כלי הדם וכן את ההשפעה לטווח ארוך. המחקר בוצע ב 36 נבדקים (גברים ונשים) בגיל 50-79 עם לחץ דם סיסטולי מעל 120 מ"מ כספית. הנבדקים חולקו לשתיים: קבוצת ניסוי של 18 נבדקים שביצעו אימון שרירי נשימה עם התנגדות גבוהה (75% מלחץ השאיפה המקסימלי שלהם, MIP) וקבוצת ביקורת של 18 נבדקים שביצעו אימון סרק עם התנגדות נמוכה מאוד (15% מה- MIP שלהם).
תוצאות: מדידות לחץ דם הראו שבקבוצת הניסוי לחץ הדם הסיסטולי פחת באופן מובהק מ 135 ל 126, לחץ הדם הדיאסטולי פחת קצת מ 79 ל 77. בקבוצת הביקורת לא היה שינוי בלחץ הדם. גם לחץ דם שנמדד לאורך 24 שעות היה נמוך יותר בקבוצת הניסוי לעומת קבוצת הביקורת. בנוסף, בקבוצת הביקורת היה שיפור בתפקוד האנדותל, זמינות NO ולחץ חימצוני.
מסקנות: אימון כוח של שרירי הנשימה (IMST) היא התערבות נוחה ובטוחה באורח החיים לשיפור לחץ דם ותפקוד אנדותל בגברים בגיל העמידה וקשישים עם יתר לחץ דם סיסטולי.
למאמר המלא ב JAHA - Journal of the American Heart Association.
למאמר מערכת ב JAHA בעקבות המחקר.
לתקציר במעריב.

לרכישה